مراسم تجلیل ازبرگزیدگان سومین جشنواره بین‌المللی خوشنویسی رضوی یزد برگزار شد
ایسکانیوز – مراسم تجلیل از برگزیدگان سومین جشنواره بین‌المللی خوشنویسی رضوی یزد با گستره جهان اسلام در سالن شهید عباسپور یزد برگزار شد.

، در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدکاظم مدرسی استاد حوزه و دانشگاه از هنر خطاطی به عنوان یک هنر با سابقه در ایران نام برد و گفت: خط در تاریخ ما سابقه روشنی دارد.
وی با اشاره به اینکه ما از مکتبمان و امامان معصوم (ع) در رابطه با خط نکات ارزشمندی کسب نموده‌ایم، تصریح کرد:‌اسلام در هر جایی که هنر زیبایی ارایه شود افراد را تشویق به فراگیری آن می‌نماید.
وی افزود: از مهمترین جلوه‌های زیبایی که در کشورمان رشد پیدا کرد وایرانیان آنرا آزادانه رشد دادند هنر خط و خطاطی بود.
امام جمعه حومه شرق یزد اظهار داشت: کشورهای دیگری هم در این زمینه قدم‌هایی برداشتند ولی کشور ما توجه و فراگیریش در این زمینه مرموزتر بود.
حجت الاسلام مدرسی بر این اعتقاد است که کشور مصر یکی از کشورهای پژوهش دهنده خط و کشور ترکیه ترویج دهنده فرهنگ خط است اما ایران به عنوان یک مهد و یک بستر برای پرورش این هنر زیبا و قدسی جای خودش را باز کرده است.
به گزارش ایسکانیوز هیات داوران در پایان این مراسم ضمن قرائت بیانیه این جشنواره در خط نستعلیق محمود رهبران، شکسته نستعلیق مهدی اقلیان، در ثلث محمدکاشانی آزاد، مقام اول را کسب کردند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا